Efter skolan igår

Anders O var vänlig nog att påminna mig om att jag missat att berätta en grej, "Vad i helsike gjorde du borta så länge? Grupparbete eller?". Kul! Jo det ska jag berätta. Efter att jag kom hem så cyklade jag hem till Josefine, eftersom hon tyckte att vi skulle fika hemma hos henne. Väl där så lagade vi lite äppelpaj, eller snarare så bakade hon äppelpaj och jag hjälpte till lite. Det var en riktigt god paj, och det blev väldigt fin också (bild kommer kanske senare). Kort och gott så var det inte en vanlig smulpaj, utan det var med fyllning också med mandelmassa och koriander och citronskal. Mycket mumsigt blev det, kommer att göra sån själv också någon gång. Sen så kom Calle hem och då blev det fika en stund. Hade en väldigt trevlig eftermiddag och kväll som avslutades på Gamlegårdens pizzeria, som var lite sisådär tyckte jag, gyrosen var inte riktigt tillagad tyckte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0