Förändringar viktiga

Att ha sin egen sittplats kan vara något väldigt speciellt. Det är en plats som man oftast sitter på, om det nu är på tåget eller klassrummet eller kanske till och med på fiket. Minns när jag för snart ett år sedan skrev en blogg om Zekes, och att vi alltid satte oss vid samma bord, om det fanns plats naturligtvis. Saknar på sätt och vis den tiden, de där fikastunderna efter föreläsningar. De kvinnliga deltagarna i gruppen har mindre möjlighet att delta dessutom, Jennie med sin bebis Ebbe, Clara med sin bebis i magen och Linda K med sitt "barn", nämligen huset i Lönneberga. Nu känns det som jag glider ifrån ämnet lite grann, men vi satt alltid vid samma bord.

På tåget brukade jag, som jag tidigare har berättat, alltid sätta mig på samma plats, en sån där tvåsitsare där klädkroken är framför en och inte precis bredvid. De två senaste gångerna har jag hamnat på andra platser för det mesta, eftersom det varit fullt där, eller att jag haft sällskap, som igår då jag satt tillsammans med Frida på vägen hem. Det går alldeles utmärkt att sitta där det finns fyra säten, det gjorde jag alltid när jag åkte med öresundståget förr, innan jag började pendla. Det blev som en slags markering, här sitter jag när jag pendlar till skolan, och där sitter jag när jag åker någon annanstans.

I skolan brukar jag också sätta mig på ungefär samma plats, förutom vid vissa tillfällen när jag känner för att ha sällskap med någon och Timmy inte är där. Igår hamnade vi långt ut mot kanten, vilket var lite annorlunda. Men jag tror nog att det bara är nyttigt att byta plats lite då och då, att inte helt och hållet falla in i invanda mönster. Precis som att man inte bara ska fika på Zekes, ska man inte bara sätta sig vid samma plats i tåget. Man ska inte vara rädd för förändring, och jag tror nog att jag kommer att möblera om snart!

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Det beror ju på vilka spel det är ^^

2008-04-08 @ 12:41:54
URL: http://Wysteriia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0