Gnäll

Skola idag igen, näst sista den här veckan. Kommer att vara där mycket nu framöver, för vi har inte bara föreläsningar tre gånger i veckan, vi ska även ha grupparbete. Tycker att det hade varit bättre med tenta faktiskt, så hade man kunnat göra saker lite som man vill, men nu måste man samarbeta med andra, och det är det åt mycket tid till. Det är inte så att jag inte kan samarbeta med andra, eller att det är dåligt, men det kan vara så tidsödande att få ihop allt. Hoppas det blir så att vi kommer att skriva enskilt för att sedan bara sätta ihop det till redovisning och inlämning, och att vi inte skriver tillsammans, för det är bara skit. Jag förstår inte heller varför vi ska ha sånt här, verkar ju fullständigt onödigt. Och att vi skulle välja vilket ämne vi skulle ha är också lite bullshit, fria val är överreklamerat när det gäller grupparbeten för vilket man än tar så kommer man att tycka illa om det till slut. Fick ialla fall mitt val, vilket kommer att betyda att jag kommer att veta så mycket mindre om alla andra inriktningar när vi är klara med detta. Ska sluta gnälla om det nu, finns annat att gnälla över.

Testade att ta bussen till tåget i morse, det ångrade jag när jag skulle hem, eftersom jag fick gå hela vägen. Om det inte ösregnar, så kommer jag att ta cykeln, så är det. Lite vatten skadar inte. Hoppas bara det kommer att vara fint väder framöver, för det var det i eftermiddags, riktigt härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0