Grishals

Jag var som sagt lite besviken för att jag missade fotbollen, så jag dränkte mina sorger i bearnaisesås! Hahaha! Tyckte att jag behövde något annat än falukorv, så det fick bli fläskkarré, eller som vi säger nere i Skåne, grishalskotletter. Tycker personligen att det senare namnet är mer passande, eftersom det beskriver vad det är, medan det första är ett snobbord som bara frankofiler vet vad det betyder! Hursomhelst så var det precis vad jag åt, och jag passade på att ta en liten bild.



Det blev alltså stekt grishals, med bearnaisesås, potatis och en enkel liten sallad! Svårare än så behöver det inte bli! För den som tycker att det är lite lite så kan jag meddela att jag åt två stycken portioner som var ungefär lika stora. Det fanns billig choklad också i affären som jag ska ha till efterrätt, smakar smaskens!

Kommentarer
Postat av: AJ

MMM såååååååås...

2008-04-24 @ 19:45:12
Postat av: maria

Såg gott ut !

2008-04-24 @ 23:06:57
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0