Omplantering

Tog till slut tag i saken och vandrade bort till Kvantum för att köpa lite nya krukor! Har sedan en tid tillbaka behövt plantera om några av mina växter, och nu när jag väl är "ledig" så tänkte jag att jag lika gärna kunde ta tag i saken och göra det. Igår hade jag planerat att köpa nya krukor på Överskottsbolaget, men det var väldigt dåligt sortiment där så det blev inget. Nu köpte jag tre stycken mindre krukor och en större, och alla kom till användning. Började med fem stycken krukor med växter i, och nu har jag åtta! Här är lite bilder från mitt arbete!



För den som kanske har lite koll på matematiken kommer snart underfund med attantalet krukor inte stämmer. Om jag nu köpte fyra stycken nya och lägger det till fem borde det ha blivit nio (4+5=9). Saken var den att det blev en över, vilket också var planerat! Det som inte var planerat var att det var en annan som blev över än vad jag tänkt mig. Det var så att jag tänkt sluta använda den storu fula svarta krukan, men då en av växterna behövde en storre kruka var jag tvungen att sätta den i den svarta istället. Detta betyder att jag så småningom måste gå och köpa ytterligare en stor kruka, och då kommer jag också att behöva skaffa mig ny blomjord eftersom den jag hade tog slut idag! Nu är jag nöjd, och jag hoppas att mina växter också kommer att vara det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0