Vrickade människor & en råtta

Har precis kommit hem från ytterligare en promenad, idag blev den dock inte lika lång, ungefär en timme tog det. Kom att tänka på en sak när jag gick förbi centrum, det är ganska mycket folk där trots att det är stängt i princip överallt. Det är inte så att det kryllar med människor, men det var folk som gick omkring nere vid parkeringen vid domus och där, vad-den-nu-heter, och det körde omkring bilar också. Jag förstår inte riktigt nöjet med att samlas i stan för att göra inget utom att vandra omkring i stora grupper. Naturligtvis verkade det vara medelålders, och de är ju lite vrickade, det känner ju alla till, hehe ;-). Förväntade mig att det skulle vara lugnt nere på stan men icke, som tur är så är Kanalgatan lite lugnare nu när det håller på med reparationer i närheten av Pliktverket. Det kommer att bli mycket bättre efter de är klara. Såg förresten en råtta nere vid den där kanalen, eller avloppet som man också kan kalla det. Kom ganska så nära innan den hoppade ner i vattnet och simmade över till den andra sidan. Lite äckligt var det, de små jävlarna är ju fulla med parasiter och annat skit! Gillar mina små promenader, särskilt när vädret är som det varit, vindstilla, uppehåll och inte särskilt kallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0