Dags att dra igång igen

Idag är det dags för en helt ny kurs, och början på en ny skoltermin. Har tyvärr inte bestämt mig riktigt för om jag ska läsa 150% eller om jag ska nöja mig med 50%. Det hade varit perfekt om jag landat någonstans mitt emellan. Grejen är den att jag verkligen vill läsa kursen på halvfart, eftersom jag har nytta av den. Den andra kursen vill jag läsa eftersom jag tyckte a-kursen var rolig, och jag trivdes där. Just nu lutar det åt att skippa den andra kursen, eftersom den är i Malmö och jag känner inte för att pendla + betala 1000 spänn i månaden för att få göra det. Har några dagar till innan jag måste ha bestämt mig, på riktigt.

Till på köpet så har man gått och blivit förkyld. Jag är förvisso glad för att det inte hände i somras, när jag jobbade, men att komma sjuk till första föreläsningen/uppropet är ju inte så kul det heller. Dessutom så kommer mina planer på att börja träna igen i kläm, eftersom jag är sjuk. Hann med en runda nere i skogen i måndags, på cirka tjugo minuter... det är inget, regelbundenhet spelar roll! Ska nog ta och kolla över min kost lite grann också, lite inspirerad av Anders O. Behöver dock mer energi än vad han gör, och det där med att "unna" sig saker ibland kommer man väl att göra, vad det nu innebär. Bara för att man unnar sig något behöver det inte betyda att det ska vara onyttigt, vilket helt tar bort nyttan med begreppet, om man nu är ute efter att vara hälsosam. Hursomhelst, träning och bra kost är vad jag är ute efter...

Känns ändå bra att komma igång med pluggandet igen. De senaste dagarna har man gått omkring lite som i ett vakuum, mellan jobb och skola. Nu är det dags att dra igång igen!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Trevligt att inspirera lite. :D

2008-08-28 @ 13:57:01
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0