Iron Maiden

Stod och stekte några pannkakor i köket, samtidigt som jag lyssnade på Iron Maiden. Saken är den att jag lyssnat ganska så mycket på Maiden de senaste dagarna, och det är kanske inte så konstigt. För precis en vecka sedan var jag på Ullevi i Göteborg och såg bandet spela, och det var en otroligt bra konsert. Nuförtiden blir man inte så överväldigad längre, men den här konserten var faktiskt det. Att stora delar av publiken också drogs med gjorde bara saken värre. Tyvärr så hade man hamnat bland ganska så tråkiga människor långt uppe på ena läktaren. Nästa gång ska jag se till att hamna någonstans närmare scenen, om det nu går. Det enda som var dåligt, med showen, var egentligen ljudet som var riktigt kasst lite då och då. Som tur var så var det inte så hela konserten.

Jo förresten, jag skrev "nästa gång" däruppe! Efter en sån här upplevelse vill man se bandet en gång till, det är bara så det är. Iron Maiden är ett band som ska ses live, inget snack om saken, och det hjälper en massa om man kan låtarna. Nu håller jag alltså på att lyssna in mig på Iron Maiden på allvar, och inte bara det begränsade antalet som de spelade på konserten. Man börjar få fler och fler favoriter, bland annat från deras första skiva, som man egentligen aldrig lyssnat igenom. Det sägs att nästa skiva ska komma nästa år, och det kanske blir en av få skivor man köper då, hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0