Besök och rabatt

AJ kom över på en liten visit nu i eftermiddags. Satt och snackade en liten stund om det ena och andra, det var riktigt trevligt. Att få påhälsning lite då och då skadar inte, nej då. Verkar som det blir lite matlagning imorgon, vilket inte heller är fel. Känns som man sitter här för mycket på egen hand och gör, ingenting. Det är en sak för framtiden det också, fler besök. Lär ju träffa Anders O under jul och nyår, och det är också besök. Tyvärr så känner man sig lite begränsad tack var jobbet, men vad tusan, jag gör ju inget speciellt när jag är ledig heller!

Kom på att mitt studentkort med namn "studentkortet" inte ger mig någon rabatt på SJ alls. Om jag ska åka tåg så måste jag dra fram mitt kort med namnet "Mecenat" för att kunna åka billigt. Min lärare sa att man var tvungen att studera på heltid för att få det, men hon verkar inte leva i nuet. Nu vet jag i alla fall att nästa gång jag ska åka tåg, då är det bäst att rätt kort följer med mig.

Har tagit en paus från läsandet i några dagar, tydligen. Läste i söndags morse, efter jobbet, men sen har det inte blivit fler gånger. Det är alldeles för bekvämt att somna framför TVn antar jag. Igår hann jag kanske se tio minuter av den film jag satte igång, så det är mer lönt att läsa om man ser det på så vis. På tal om film ska jag se färdigt på en nu, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0