Julkänslan

Har haft det lite svårt för att få den där julkänslan som man vill ha ungefär vid den här tiden på året. Den där varma känslan av förväntan som låg där i magen och grodde, tills den slutligen fick utlopp på julafton. Nu får man nöja sig med de små vågor av julkänsla som kommer lite då och då. När man väl sitter där på julafton kanske det är en annan grej, men just nu, nja. Upptäckte innan att känslan man har just nu är mer utav frånvaron av känsla. Känner tyvärr inte av julglädjen alls, utan det är mer som en slags tomhet. Jag tror det har att göra med förväntningen inför högtiden. Om man inte känner av den starkt, så känns det tomt. Det är lika bra att sänka sina förväntningar och glädjas över det som kommer, mycket mer än så kan man inte göra.

Ikväll har jag suttit och packat ihop lite julklappar. Har ett par till att köpa och någon som ännu inte kommit. Den senare är jag lite besviken på, hade faktiskt väntat mig att jag skulle ha den nu. Nåja, jag får väl komma på något, om jag lyckas med det! Dessutom så är julhandel det sista jag har lust för just nu, att man inte tar tag i det tidigare är ett mysterium.

Ett julkort har jag förresten fått, jättekul :-D. Skickade elva, så det ligger på minus där... :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0