I Simrishamn

Skrev det här inlägget igår, men av någon anledning så har det inte gått att publicera förrän nu!

Nu har jag landat. Tillbaka i Simrishamn för första gången sedan slutet av sommaren. Lite drygt tre månader sedan man var här sist. Det sista jag gjorde här innan jag åkte iväg var att se avslutningsceremonin från OS i Peking, så det var ett tag sedan. Under tiden har jag hunnit med att börja jobba som tidningsbud igen, jag har pluggat i skolan och varit på en liten resa till Jönköping/Huskvarna. Dessutom har det väl blivit ett eller annat besök i Karlshamn.

Det är tomt här, och tyst. Farsan och Annika är iväg på semester i Egypten, och kommer hem först på fredag. Just här bor det väl ingen permanent direkt, eftersom båda jobbar i Sjöbo. Både kylen och frysen var avstängda, vilket inte var mer än vad man väntat sig. Jag hade dock girigt köpt glass, så jag hoppas den inte hinner smälta alltför mycket innan frysen är kall.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt, sitta uppe och mysa framför TVn. Förmodligen tar jag ett bad dessutom. Det var längesedan jag badade badkar nu, känns det som. Förmodligen i somras. Det är något som jag verkligen vill ha när jag ska flytta, ett badkar, och kanske en balkong, och fint väder lite oftare. Fast man får väl ta det man får antar jag.

Nu är det dags att äta. Hade tänkt logga in på Messenger, men det verkar inte funka. Strulig dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0