Julhelgen

Så är även julen förbi. Det blev inte riktigt det lugn som jag hade hoppats på skulle infinna sig på julafton, men det blev desto lugnare på juldagen. Vi firade i Ängelholm hemma hos Annikas mor, och det var ganska så hektiskt just när vi skulle äta. Det var knappt man hunnit avsluta det man hade på tallriken innan den plockades bort. Sen så skulle man dricka upp det man hade i glaset innan det var dags för kaffet. Nä, så vill jag inte ha det nästa år, verkligen inte. Stack ner till Sjöbo på kvällen och var där hela juldagen. Gjorde nästan ingenting på hela dagen. Griljerade en skinka, vilket jag brukar göra och skalade potatis, sen åt vi och såg på tv och sen... nja, jag hade förväntat mig att det skulle bli annorlunda från början, men men... nåja, det var inte dåligt på juldagen, såg på lite film och slappade. Det var bra på julafton också egentligen, men jag blev lite besviken när Kennet plockade min sista julklapp i julklappsspelet så jag blev utan.

Nåja, nu ska jag ner till stationen och hämta min cykel vars lås frusit fast. Ska ta med lite varmt vatten i en thermos, så det kommer nog att gå bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0