Det löste sig ändå

Idag har varit en sån där dag som mycket väl kunnat gå komplett åt skogen, men som inte gör det ändå. Flera stycken småudda saker har hittills hänt, och jag skulle inte bli förvånad om fler kommer att hända framöver.

Till att börja med vaknade jag i morse, och skulle titta på mobilen vad klockan var. Jag hade fått ett sms, så jag fick läsa det först. När jag sedan skulle trycka bort sms:et var jag tvungen att trycka två gånger vilket var udda. Sen såg jag att klockan var exakt det som jag hade ställt den på ringning. Den ringer inte, och det finns ingen symbol för att den är ställd, vilket jag hade dubbelkollat kvällen innan. Dtta betyder att när jag skulle trycka bort mitt sms, så stängde jag av väckarklockan exakt när den aktiverats, så jag hann inte höra något ljud. Jag drar verkligen det där med att vakna i exakt rätt tid till sin spets.

Sen så flöt morgonen på som vanligt, duschade och klädde på mig samt åt. Cyklade till stationen utan några incidenter alls. Sen så var det en liten resa med tåg, och när vi kom fram till Eslöv så ropade de ut att det var köbildning fram till Lund eftersom sträckan Lund-Malmö var avstängd p.g.a. en nedfallen ledning. "Äsch" tänkte jag åt min olycka, "då kommer jag säkert att bli försenad". Om man ville fick man byta tåg i Eslöv för att komma fram till Lund snabbare, p.g.a. köbildningen, men jag bestämde mig för att stanna och bara ta det lugnt. Väl framme i Lund, sådär tio minuter försent så klev jag av och fick direkt syn på ersättningsbussarna. Gick dit och hamnade sist i en jättekö. Som tur var så körde det upp en buss precis bakom den andra och den hoppade jag på, fick plats och allt. Lite irriterande var det när vi åkte ut ur Lund och chauffören sa att tågförbindelsen öppnat igen. Men det kvittae, jag kom inte för sent till föreläsningen, jag var flera minuter före utan att ha behövt stressa alls.

Kunde ta tåget tillbaka precis som vanligt sen, och när jag kom fram till Kristianstad hade jag bestämt mig för att sticka till högskolebiblioteket och kopiera ur de böckerna jag hade med mig. Helt plötsligt börjar det gå väldigt trögt att cykla, så jag tittar ner och får se att det är väldigt lite luft i däcket. "Attans, nu är det säkert punktering" tänkte jag, men det var det inte. Bara dåligt med luft, som jag fyllde på med borta vid skolan. Kopierade mina böcker och stack bort till Kvantum och handlade. Upptäckte att min nycket höll på att brytas av, precis som det hänt innan, men räddade situationen så låset åtminstone inte satt kvar på cykeln. Efter att ha köpt mandelmassa och grädde till semlor, så stack jag in på Överskottsbolaget och köpte ett nytt lås, som var ganska så billigt. Jäkla tur att jag var just där precis när det hände.

Ibland har man otur, och ibland har man tur i oturen. Det hade kunnat bli en usel dag, men icke, det löste sig liksom. Saker och ting brukar lösa sig, så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0