Fredag

Fredagen var den stora dagen den här helgen. Började med att jag vaknade ganska så tidigt, skapligt utvilad må jag säga. Det var så att vi skulle ha oppositionsseminarium i skolan och min uppsats skulle bedömas av Jimmy. Tog mig bort till biblioteket och skrev ut min opposition som jag hade på Anders uppsats, och sen så var det bara att vänta de sista minuterna innan. vi skulle börja. Oppositionen på min uppsats gick bra. Jimmy var ganska så kortkattad och rakt på sak liksom. Höll inte riktigt med om allt, men det var förståelig kritik. Efter det var det mest att sitta och vänta på sin tur.

Schemat gick inte att hålla helt och hållet eftersom alla inte var där. Tydligen låg Laura hemma i sin säng och var "förlamad". Vissa övre makter kanske inte ville att hon skulle försvara sin uppsats vid just det tillfället. Men det var bra att allt gick fortare än förväntat eftersom vi då kunde hoppa över lunchen och sluta tidigare. Min egen opponering av Anders Js uppsats gick ganska så bra tyckte jag, och Anders var väl ganska så nöjd efter den. Var väldigt glad över att allt var slut, och att allt som kvarstår av uppsatsen är diverse kompletteringar.

Lunch blev det efter seminariet, tillsammans med Anders J, Josefine och Jimmy. Nere på Darins var vi, och det var mysigt tyckte jag. Åt minestronesoppa och sedan en semla med te till det. Fortsatte snacka om seminariet och en massa andra saker därtill. Hade det riktigt trevligt och jag kommer nog att sakna våra fikor i framtiden. Nä, så ska man inte tänka, vi kan fixa fika ändå ju, måste ju inte gå i samma klass.

Efter fikan drog jag och Josefine till Domus för att köpa lite dricka på systemet. Utanför träffade vi Jennie med "posse". Det var faktiskt så att Jennie tacklade mig lite lätt för att se hur jag reagerade, jag vet inte hur jag reagerade, men glad blev jag i alla fall. Sen så köpte vi öl och vin, jag hade tänkt ta med mig sånt till Karlshamn, men jag struntade i det, eftersom vi skulle dricka ute. Stressade hem och packade och drog sedan iväg till stationen med stadsbuss. Naturligtvis var bussen tidig som vanligt så jag fick ta nästa, vilket resulterade i att jag inte hann ladda mitt rabattkort, vilket sög rejält. Men jag kom åtminstone iväg med tåget, och det är ju bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0