Plugga för ledighet

Idag är det skitjobbigt att komma igång med tentan igen. Har inte gjort nånting utom att sitta vid datorn och surfat runt, duschat och ätit frukost. Känner mig allmänt trött idag, vilket jag inte gjort på ett tag. Men direkt efter jag skrivit klart det här inlägget så ska jag börja igen. Läsa om allt jag behöver veta gällande uppgiften, utom humanitär intervention, blä, det är 90 % av uppgiften.

Satt och räknade på vad som skulle bli billigast, att köpa ett nytt Skånekort nu direkt eller vänta med det till på måndag. Det spelade i princip ingen roll alls. Jag kommer att få köpa tre kort till à 990 kr, samt två gånger får jag åka med rabattkortet, vilket kostar 279 spänn. Att det ska kosta 139 spänn att åka in och lämna tentafanskapet känns ju lagom trevligt.

Nä, idag är ingen bra dag alls. Är inte alls på något bra humör. Börjar kanske tröttna på hela grejen med att plugga igen? Förmodligen är jag bara besviken på att det kommer att kosta en massa extra att plugga i Malmö istället för här. Nä, jag är nog bara besviken på att jag inte har rätt litteratur som gör att det känns så meningslöst att plugga just idag.

För att ytterligare spä på det dåliga så vann Mark Selby finalen i Welsh Open mot Ronnie "The Rocket" O'Sullivan. Jag som hejade på Ronnie eftersom han spelar med den mest underhållande stilen av de som var i final. Selby är så jäkla trög, så fruktansvärt eftertänksam och seg. O'Sullivan är snabb som tusan och det gillar jag, en spelare som spelar offensivt. Nåja, vi har ju VM att se fram emot, och kanske en returmatch i finalen?

En god nyhet är i alla fall att jag och AJ ska åka upp och hälsa på Linda K om några veckor. Det ska bli trevligt. Ibland måste man komma bort lite, och det känns som att det börjar bli dags igen. Man lämnar inte lägenheten tillräckligt ofta nuförtiden. Bara för föreläsningar, träning och handla i princip. Kanske ska man gå ut och gå en runda? Nä, måste verkligen plugga. Plugga för ledighet!

Kommentarer
Postat av: AJ

Kämpa på! Jag hejar på dig.

2008-02-18 @ 15:25:31
Postat av: Daniel

Det handlar om en tillfällig lösning ända fram till dess att caféet i 7an öppnar. Tyvärr vet jag inte hur budgivningen gick till men jag tror att det var allt annat än rädsla som fick skolan att välja just Metropol

2008-02-18 @ 19:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0