Skräckfilm

Efterlyste tips på rysarfilmer i tisdags, men fick tyvärr inga svar. Jag kan väl inte säga att jag är besviken direkt, skräck är ju kanske inte direkt den mest populära av filmgenrer nuförtiden. Komedi, action och drama ligger nog långt före där. dessutom brukar många skräckfilmer nuförtiden ha mycket actioninslag, och det är inte den typen av film som jag direkt ville ha tips om. Som exempel kan man ta Aliens, som visserligen var en skräckfilm, men som hade en hel del action i sig. Nej, den typen av filmer som jag vill se är de som har en mer eller mindre lång uppbyggnad framemot någon slags topp. Det ligger där och smyger i skuggorna och man känner på sig att det ska komma fram, och det syns lite i ögonvrån, men det väntar tills rätta läget och sen hoppar fram. Helst ska det vara något med sience fiction-inslag, då är jag såld, men det kan även vara övernaturliga saker eller helt enkelt ren ondska.

Men som sagt, jag skulle mycket gärna vilja se en riktigt bra rysare. Den ska helst inte vara för gammal, för jag har sett de flesta av klassikerna. Något som är relativt nytt alltså. Tipsa på bara, jag skulle uppskattade väldigt mycket.

Kommentarer
Postat av: malmöbo

the hills have eyes?
undvik tvåan men nyinspelningen är ruskigt bra!

2008-02-07 @ 22:33:49
Postat av: Anders O

Final Destination, Saw-filmerna. Tråkigt, javisst.

2008-02-07 @ 23:38:16
Postat av: Fredrik/Savini

Kolla gärna in min blogg om just skräckfilm/rysare. Där borde du garanterat få ett par tips på bra filmer.

2008-02-17 @ 14:17:22
URL: http://savini-horrormovies.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0