Tar det kallt

Samlade ihop några vuxenpoäng idag när jag till slut, efter 13 månader satte igång min frys. det var så att jag och Anders J efter träningen var och handlade, och priset på hel fläskkarré var jättelågt, eller relativt lågt, så jag slog till och köpte ett och ett halvt kilo. Nu var det visserligen en rejält stor benbit i också, som just nu ligger och göttar till sig i ungnen, men annars blev det tre stycken ganska så väl tilltagna portioner med kött. Detta var alltså anledningen till att jag startade frysen, som desvärre brummar en del. Men men, jag tänkte göra lite kikärtsbullar för att frysa in dessutom, som man bara kan ta fram och steka efter behov, och sen så kan man köpa på sig lite kött mer om det är billigt på Netto. Storkok och såna saker kan man ju göra mer av, och så kan man köpa glass! Det är en viktig orsak till att jag startade frysen, glass! Måste köpa isbricka också eftersom det va någon anledning inte fanns i min frys sedan innan. Kanske väntar jag till att jag ska till Ikea, där finns det en massa sånt skoj!

Annars så har jag beställt min första bok till den nya kursen, så jag har inte kunnat läsa i den riktigt ännu. Tog en annan bok från statsvetenskapen och läste i istället, eftersom det stod typ om samma grejor. Jag tror det kommer att lösa sig, och det ska bli rätt så skönt att få boken så man åtminstone slipper oroa sig över den. Dessutom tror jag att den kommer att bli ganska så lätt att sälja efter att kursen är klar, så då får man tillbaka en del av pengarna man lagt ut.

Ska läsa klart en artikel nu, och sen blir det nog lite wow, och så ska jag gnaga i mig köttet från benbiten också!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Nice! Frys är coolt. :P Synd på brummet men du vänjer dig nog. Glöm inte för allt i världen att man kan köpa mumsig fisk och kyckling och frysa in!

2008-02-26 @ 22:15:39
URL: http://whypoc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0