Tchad i mina tankar

Tchad har varit i mina tankar idag. Det är ett land som lägger väster om Sudan, som ligger precis söder om Egypten. Där är det krig, och EU skulle ha sänt iväg en fredsbevarande styrka som dock blivit försenad p.g.a. att strider blossat på mellan regeringen och rebeller. Sverige skulle ha deltagit med 200 man, och det kanske dröjer fyra veckor innan man är på plats, för att skydda flyktingar från Darfur (som ligger i Sudan). Anledningen till att Tchad är i mina tankar är att vi diskuterade detta land på seminariet, utifrån ett liberalistiskt perspektiv (det har med IR-teorier att göra). Jag var väl inte helt på hugget idag, men jag fick en del sagt (bland annat om Kants kategoriska imperativ). Tycker mycket om den läraren vi har för tillfället, hon är väldigt kunnig och pedagogisk och påminner mycket om Linda K. Jag tror det har med håret att göra, och det glada humöret. Det var i alla fall lite trevligt att diskutera en dagsaktuell fråga för en gångs skull, det hände inte så jätteofta i sociologin (kanske svårare?).

Har varit lite stel i kroppen idag, det kan nog bero på gårdagens träning. Det är inte träningsvärk, för det är typ obehagligt, utan det är snarare så att musklerna tar emot lite när de tänjs ut. Kanske borde man stretcha ut lite grann. Har kännt det lite i magen också. Förmodligen är jag bara gnällig eftersom jag är allmänt trött idag. Brukar inte somna på tåget men idag gjorde jag det, lätt. Satt och gäspade mig igenom resan ner till Malmö också. Sitter nu och försöker samla mig lite eftersom jag typ ska på dejt senare. Kanske inte bästa läget att göra det när man är allmänt seg, haha! Nåja, jag har mitt Chai som jag kan sitta och sörpla i mig, och jag ska inte iväg förrän om en timme. Jag hoppas att jag ska få äta då också, för jag är ganska så hungrig. Oj vad mitt chai blev starkt, det var nog första gången. Brukar alltid tycka att det blir för svagt annars.

Efter den där grejen ska jag nog glo på skräckfilm. Dricka min kvarvarande öl och låtsas som det är helg. Fast förmodligen kommer jag inte att göra det utan spara den till lördag istället. Hur ska man annars klara sig igenom melodifestivalen? På sätt och vis ser jag fram emot det. Det ska bli trevligt, och naturligtvis så ska man se den tillsammans med någon. Om jag är själv lär jag nog sitta här, vid datorn och bara lyssna på skiten och inte bry mig så mycket.

Nåja, det kanske är dags att sluta skriva nu så att nån kan läsa det, hihi!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Ja, det är tokviktigt att stretcha efter träning. Och det är viktigt hur du tränar muskler. Som du tränar kommer du se ut.

2008-02-12 @ 18:42:29
URL: http://whypoc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0