Clara, skola och tåg

För sex och en halv timme sedan stötte jag på Clara vid stationen. Hon såg ut som vanligt och verkade inte alls så tjock som on vid flera tillfällen påstått i sin blogg. Visst, det verkade puta ut lite vid magen, men det är ju av ganska förklarliga skäl. Det blev inte så mycket sagt från min sida eftersom hon hastade iväg ganska kvickt på grund av att hon höll på att kräkas. "Jaha" tänkte jag och sa det nog med. Jag tyckte det var så trevligt att jag skickade ett SMS till Jennie... jag var ganska så förvirrad imorse!

Väl på tåget så läste jag lite i en av böckerna som vi hade att läsa i tills idag. Det var ganska svårt att fokusera på vad det stod, och jag fattade säkert mindre än hälften. Annars så var det en skapligt bra dag i skolan idag. Föreläsningen redde ut några av de knutar som jag hittat i boken innan, genom förklaring av vissa begrepp. Tror nog att det är bra att hålla nere längden på föreläsningarna till två timmar, kände definitivt på slutet att jag höll på att tappa koncentrationen.

Hämtade en bok på bibblan som jag reserverat, det var underligt organiserat det där med böckerna. Sortering efter initialerna, och jag som stod där och letade på G, helt fel bokstav eftersom mitt förnamn inte börjar på G. Hittade den till slut och stack sedan till tåget. Fick ta ett senare tåg eftersom jag missade det första på grund av biblioteket. Tog ett som gick till Hässleholm, och sedan ett som gick till Kristianstad därifrån. Det senare var ett av de nya pågatågen, och det var intressant att åka ett sånt. Det påminde om de gamla tågen, men var nya och fräscha samtidigt. Mer plats var det framförallt, men grundidén verkade vara densamma. Jag blev lite förvånad när jag såg att det var ett av de nya tågen och undrade om jag verkligen skulle åka med just det, men det var ju andra som gick på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0