Gym, fik och Malmö

Har varit och tränat fyra gånger nu, och imorse när jag ställde mig på vågen hade jag gått upp 0,7 kilo sedan förra onsdagen. Har 70 som mål inför sommaren, och det är en liten bit kvar, men om jag bara fortsätter som jag gjort hittills så ska det nog inte vara några problem. Anders J var med som vanligt och det är ju såklart mycket trevligare att träna om man har gott sällskap. Var lite seg i början, men jag kom igång till slut. Ökade på några grejer, men inte på alls lika många som förra gången. Snart har man väl nått en punkt där ökningarna kommer mindre ofta. Har inte bokat något för nästa vecka, ska först kolla mitt nya schema.

Efter gymmet så var det fika med Jennie och Josefine. Jennie är hypergravid just nu, väldigt rund. Märkte inte jättemycket innan hon ställde sig upp, men sen så. Det kändes lite underligt faktiskt. Man har bilden av hur gravida kvinnor ska vara, men Jennie var nästan precis som vanligt, inte alls så trött och seg som jag trodde innan. Naturligtvis tyckte jag att det var jättepositivt, och man väntar med spänning på vad det ska bli. Om det blir något som liknar Jennie så kommer det att bli jättebra. Tyvärr hade hon bokat in en fika med någon annan, så hon kunde inte stanna så länge. Josefine var också trevlig precis som vanligt, snackade om en massa olika saker, bland annat om uppsatserna. Jag tyckte att det var lite imponerande att Josefine skrivit så mycket de sista dagarna innan seminariet igår, tyvärr kunde hon inte komma, men misade dock inte särskilt mycket.

Har köpt Skånekortet inför den nya kursen. Det är rejält dyrt, men som jag tidigare sagt så får man ta det. Imorgon är det upprop. Ska nog ta tåget som går 8.23, men jag behöver nog inte åka förrän 9.23 egentligen. Kanske vill man en liten buffert. Tycker egentligen att det är hur bra som helst att vi som tidigast börjat tio, för då slipper man åka så fruktansvärt tidigt. Det dåliga är att vi bara har tvåtimmarsföreläsningar, för man hade ju egentligen kunnat haft tre timmar och åkt in mer sällan. Men men, nu är det som det är. Letade fram mina bibliotekskort för Stadsbiblioteket i Malmö och Högskolebiblioteket. De kan man nog ha lite nytta av i framtiden, förhoppningsvis. Är lite nervös, och naturligtvis utan anledning.

Kommentarer
Postat av: jennie

det var en trevlig fika!

2008-01-18 @ 12:06:47
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0