Här och nu

Så har man fikat med Daniel. Skulle egentligen redan börjat skriva uppsats, men jag fastnade lite grann med andra saker, som att kolla vilka posters jag ska köpa. Har börjat tröttna rejält på mina kala, väggar. Skynda långsamt heter det ja, bott här i ett år nu, haha! Hursomhelst var vi nere på Kaffe & Sånt och fikade. Käkade en Grekisk sallad och drack Masala Chai till det. Stället var väl helt ok tycker jag, men väldigt litet och trångt på något vis. Att man måste ducka för folk när man ska till sin plats är inte direkt vad man önskar sig, men nu har man i alla fall testat det. Vi satt och snackade om en massa saker, fast mest om skolan, det blir ju så oftast, men också en del om film. Trevligt var det hursomhelst.

Nu är det Marti Bergman i högtalarna. Jag tycker om den musiken, och häromdagen pratade jag och Anders om att vi båda föredrog kvinnliga sångerskor. Det var inte så att vi bara lyssnade på det, utan snarare att det lät mer behagligt på något vis. Jag tror att jag snackade om samma sak med Jennie och Clara borta på Zekes för en evighet sedan. Om jag inte har helt fel för mig så tyckte de två att manliga röster lät bättre. Ja Zekes, stället att hänga på! Det var tider det, och en del av det förflutna som jag kan se tillbaka på och uppskatta nu, men som sagt en del av det förflutna. Man ska inte leva i det förflutna utan leva i nuet. När det gäller det förflutna kan man ta de bästa delarna och njuta med kunskapen att det kommer inte tillbaka utan att vi måste skapa vårt eget NU, här och nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0