Nya folk och opposition

Självklart var det samma skitväder i hela Skåne idag! Sådär rått och kyligt med duggregn. Så var det när jag cyklade till tåget, och så var det när jag promenerade från stationen till högskolan. Samma sak på vägen hem. Jag frös, det var kallt! Emellan där så var jag på en föreläsning om samarbete och integration samt EU. Det var en rätt så intressant föreläsning tyckte jag. Snackade lite med folk också i början eftersom Timmy var försenad. Tycker att det är trevligt att lära känna nya människor.

Snart så ska jag fortsätta mitt arbete med att hitta fel på Anders J:s uppsats. Ska ju opponera på den om jag inte sagt det tidigare. Måste ta reda lite på vad det är man ska säga för något och vad man ska titta efter för något. Det gäller att man har lite koll på hur man skriver en uppsats också, inte bara gissa utan veta saker och ting konkret. Annars blir det nog ingen lyckad opposition. Har hela dagen på mig imorgon också, men då är det träning också så det blir inte riktigt hela. Ska nog skippa lunchen med Anders och fixa något själv, så kommer man kanske igång fortare.

Fast nu känns det som man behöver vila lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0