Nyårsafton

Skulle egentligen skriva min förra blogg om nyårsafton, men så blev det inte. Men men... Firade hur som helst hemma hos Henrik tillsammans med Anders O och Henrik då såklart. Fick till slut se hans film Koffein, som faktiskt var riktigt kul och trevlig att titta på. Hur vi kom dit? Tåg! Och vi var där någon gång under eftermiddagen. Snackade en massa och käkade clementiner, det var samtidigt som jag såg filmen och det där. Efter en stund så fixade Henrik mat, och han gjorde i princip allt utom salladen, som jag var med på ett hörn att göra. Drack vin under tiden, på i princip tom mage, ingen bra idé skulle det visa sig.

Mat blev det ja! Smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng och sallad till det. Det var faktiskt gott. Till det drack vi rött vin, och det var ingen höjdare direkt. Rött vin kändes alldeles för mäktigt liksom. Sen slöade vi i soffan igen. Ja, jag tror det blev för mycket mat igen. För mycket mat på nyårsafton är inte heller någon direkt höjdare. Sen så käkade vi ost och frukt. Enbart frukt kanske hade varit något, för osten bara gjorde en ännu mer försoffad liksom, och champagne, huaminje! Det var helt enkelt alldeles för mycket vin, för syrligt liksom, och det tyckte inte min mage om alls. Nä, ge mig en öl säger jag bara!

Fyrverkerierna såg vi nere vid fisktorget. Där var det en stor samling människor som också skulle titta på det av Karslkrona kommun arrangerade fyrverkeriet. Tyvärr var det några idioter som ville vara lustiga och smällde fem stora raketer nere vid marken. Folk bara stannade kvar, förmodligen fulla och dumma som de var. Vi höll oss en bit bort. Sen så skjöt de raketer så att de skulle smälla lågt över människor också, och då hade det kunnat hända saker på riktigt. Jävla idioter. Men det riktiga fyrverkeriet var häftigt. Om det ska smällas ska det smällas ordentligt och då är arrangerade saker som är bäst. Välregisserat och med stora dyra raketer, men framförallt vackra fyrverkerier. Vanligt folk köper relativt billiga grejor som inte är särskilt imponerande. Nä, förbjud folk från att smälla på egen hand och kör något arrangerat istället, det är bättre.

Sen så gick vi tillbaka till Henriks lya och satt och snackade en stund till. Jag mådde bara sämre och sämre hela tiden. Som om jag blivit matförgiftad eller rent av bakfull under tiden vi satt där. Halvsov till stora delar bort natten när Anders och Henrik pratade om allt möjligt. En massa fancy fin och fancy ostar är inget för mig verkar det som. Ska det vara något ska det vara ordentliga saker. Lite fler folk så det blir mer energi i festen hade också varit trevligt till nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Hur kan det bli mer "rejält" än det var? :P Och sen får man väl känna efter vad man kan äta, du kan ju inte gå efter vilka mängder jag och Henrik stoppar i oss, vi är ju vana. Hehe.

2008-01-02 @ 17:20:44
Postat av: Rob

Vad jag menar med rejäla saker är inte en massa fermenterad mat, utan färska saker istället. Jag menar alltså inte rejält som i "mycket".

2008-01-02 @ 17:32:50
URL: http://standardiserad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0