På träff med lärarna

Visst ska man vara stolt över sig själv, tack Anders O. Fick faktiskt lite mer att vara glad om när det gällde uppsatsen idag. Skulle lämna tillbaka diktafonen som jag gjort intervjuerna med, och fick förresten 18 spänn för bandet jag inte använt. Stod utanför och skulle cykla ner till stan när jag tänkte att jag kanske skulle kolla om mina handledare läst det som jag skickat. Gick helt på chans in i huset där deras kontor ligger och jovisst, där satt Laura och pratade med båda två. Hon gick några minuter efter att jag kommit, men sen så satt jag och snackade med Gudmund och Eduardo i säkert trekvart. Pratade om uppsatsen, hur det ska gå till när vi ska lämna in den, hur de tänkt ha det med seminarierna (!) också. Det visar sig att jag egentligen ligger ganska så långt fram med min uppsats. Den sextonde är inte mycket mer än ett vanligt uppsatsseminarium som vi haft tidigare, där man ska kolla hur alla ligger till och så. Jag sa att jag förmodligen kommer att vara klar tills dess. Fick svaret att jag kunde lämna in den för examination om jag så ville då, och genom det bli klar tidigare med kursen. Det slutgiltiga seminariet där uppsatserna ska granskas ligger alltså längre fram i tiden, och när det gäller CSN kan lärarna utfärda ett intyg om att vi klarat tillräckligt många poäng även om de inte blivit "officiella" ännu.

Känner mig stolt och glad idag, så jag ska unna mig lite Sims innan jag återigen börjar med uppsatsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0