Uppsats komplett (for now)

Nu är jag äntligen klar med uppsatsen, fram tills fredag det vill säga, sen kanske det kommer mer att göra, vem vet! Hade en ganska så jobbig dag idag. Skulle som jag tidigare skrev läsa igenom uppsatsen för att sedan skriva mitt abstract, och det var tydligare mycket lättare sagt än gjort. Var riktigt trög under eftermiddagen, och faktiskt på riktigt dåligt humör en stund, samt väldigt trött. Så vid tretiden så tog jag en dusch och sov en stund. När jag sedan vaknade igen så åt jag mat och tittade på Battlestar Galactica! Sen var jag på gång igen och kände mig mycket bättre tillmods. Lyckades läsa igenom resten av uppsatsen och skrev faktiskt lite till på min slutsats. Sen författade jag mig en abstract och några nyckelord så allt det var klart. Efter det så gjorde jag ett försättsblad till oppositionsseminariet på fredag (det kommer ett tjusigare senare förmodar jag). Till sist så skickade jag iväg allt till mina handledare och till min opponent, vilket jag gjorde för bara några minuter sedan. Tanken på att det är en bit kvar innan allt är klar gör så att jag inte helt och hållet kan slappna av, men det är lite najs att jag inte kan göra mer just nu!

Nu är det dags att lägga ner lite energi på seminariet i Liberalism som vi har imorgon. Ska se om jag hittar mina läshänvisningar, och sen är det bara till att sätta sig ner för att läsa och anteckna. Imorgon börjar jag klockan ett, eftersom jag är i grupp två. Då får jag åka lite senare vilket innebär att jag kan plugga lite imorgon istället för att syssla med det ikväll när jag är trött och sliten.

Nu börjar det kännas lite mer najs än innan! Just att jag klar med uppsatsen, det känns skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0