Joggingrunda

Så är man tillbaka i Kristianstad igen, har inte alls haft något sug att skriva blogg de senaste dagarna, så därför har det inte blivit något. Finns inte särskilt mycket att berätta heller. Var ute och försökte springa en lång runda, och lyckades väl ganska så bra med det. Förra veckan sprang jag rundan och klarade mig runt på 52 minuter, utan att jag stannade en enda gång. Den här gången tog det precis lika lång tid, men det där med stannandet funkade inte riktigt. Öppnade i ett högre tempo än tidigare och mitt knä ville inte riktigt hela vägen, så jag var tvungen att gå vissa korta sträckor mot slutet. Den sista backen tog också knäcken på mig, och jag var tvungen att gå uppför det mesta av den. Väl uppe så kom en stark motvind och då kunde man lika gärna gå resten av vägen. Trots det så tog det lika lång tid, så tänk om jag bara kunnat hålla hela vägen. Intressant!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Har du ont länge efter du sprungit? För isf är du ju mer gagnad av att bara gå långa långpromenader. Fast vill man springa så kanske det är tradigt. :D

2008-07-31 @ 23:07:52
URL: http://whypoc.blogg.se/
Postat av: Anders O

Men du kan ju få en bättre grundkondition genom att gå mycket, låt säga ett halvår, sikta på att börja springa till våren. Då hinner du bygga upp och vänja knäets muskler. Och sen börja med att jogga, sen springa om allt håller. Underlaget gör nog stor skillnad också.

2008-08-01 @ 21:23:58
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0