Aktuellt, busstrejk och blod

Kristofer Lundström ledde Aktuellt ikväll, det var lite oväntat att se Kobras programledare i ett nyhetsprogram. Tycker nog att han gjorde ett bra jobb, men han passar förmodligen bättre i kulturprogram, kanske mest för att man är van vid att se honom i den rollen.

Jag har tur som missar buss-strejken imorgon. Det var planerat att den eventuellt skulle starta nu vid midnatt den femtonde, vilket hade gjort att jag blivit tvungen att åka tåg istället, via Malmö. Det hade tagit nästan tre och en halv timme, vilket jag är glad över att slippa. Nu är datumet för strejkens eventuella början istället satt till midnatt den sjuttonde, vilket betyder att min tillbakaresa går via Malmö. Jag hoppas att de kommer överens innan dess, för jag vill inte sitta en massa timmar extra på tåget.

Blev lite överraskad när de ringde ifrån blodcentralen tidigare idag. Det var så att de behövde mycket blod just nu, och jag sa att jag kunde komma in imorgon för att lämna, vilekt jag också hade planerat sedan förra veckan. eftersom jag ska dit på förmiddagen så får jagb stiga upp tidigt. Tycker att det är lite uselt att de inte har bättre tider där, i vanliga fall också (nu i sommar är det bara öppet på förmiddagen). Nåja, dit ska jag i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0