Snart jobb

Såja, nu sitter man nere i Simrishamn för första gången den här sommaren. Måste säga att det känns lite nytt på sätt och vis, och jag saknar trots allt vissa bekvämligheter. Nu är det inte så att jag ska sitta och klaga över det, eftersom jag faktiskt ser det lite som en utmaning. Man måste tänka lite annorlunda, bryta lite mot gamla mönster som man är van vid. I vanliga fall så fastnar man lite i samma hjulspår. Käkar samma sak till frukost, lunch etc. Den senaste tiden har jag käkat en del falukorv, för det är relativt enkelt och billigt, men nu kommer det inte att bli så mycket sånt. Känns spännande att se om man kommer att klara av det, och det lär man nog göra, fast det kommer att krävas lite tanke.

Imorgon är det introduktion på jobbet. Ja, det krävs kanske inte så mycket av den saken för mig, men det är viktigt att få sina jobbkläder och sånt. Dags att tjäna pengar igen alltså, tihi. Hörde att det skulle bli regn på tisdag, hoppas det är hittepå, för annars kommer jag att bli blöt. Framförallt kommer det att bli skönt att göra något annorlunda, vara på en annan plats lite. Imorse var det fruktansvärt varmt i lägenheten, hoppas jag slipper det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0