Svalka och gårdagskvällen

Vilket väder det har varit idag! En massa vind hela tiden och sen så kom det en och annan regnskur dessutom. Jo jag säger då det. Om man inte är glad för något annat så är man i alla fall nöjd med att ha sluppit den töntiga västen. Det är så att jag måste ha reflexkläder på mig, och om jag inte har en jacka så måste jag ha en enorm väst, i vilken jag känner mig mer som ett barn än som en vuxen människa. Idag hade jag jackan på mig hela tiden, till och med när jag drog mig på regnjackan. Shorts hade jag på benen, det var nog därför det var så svalt, hehe.

Tydligen har det öppnat ett museum för fordon och teknik i Simrishamn, Autoseum. Känner mig lite sugen på att sticka dit någon gång, och om jag inte gissar helt fel så skulle nog Anders J nog också vara det. Utanför står en gammal Saab Draken, utan vingar, så den lär nog inte flyga någonstans snart ;-)

Annars så hade jag en ganska så trevlig kväll igår. Käkade pizza tillsammans med Timmy nere i stan, och sen stack vi hem till honom och såg på fotboll hela kvällen. Spanien mot Ryssland var en ganska så trevlig match, trots att ryssarna var lite dåliga i sitt försvarsspel. Sen så var det ju den viktiga matchen också, Sverige mot Grekland. Sverige var bättre än vad jag hade väntat mig, och grekerna spelade jättedefensivt. De var egentligen bara farliga i samband med fasta situationer. Det ska bli spännande att se hur det går i de kommande matcherna. Jag är fortfarande något tveksam om försvarsspelet eftersom det inte utsattes något tryck igår egentligen.

Imorgon så åker jag hem till Kristanstad igen, weee. Ska bli kul att träffa lite folk och fika. Det är inte så att jag vantrivs här, det har varit ganska så mysigt hittills, men hemma är alltid hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0