Gick bra idag

Så har det varit ytterligare en dag i skolan. Idag var det seminarium med den där hemska läraren som jag skrivit om tidigare på bloggen. Hade ganska så låga förväntningar, både på seminariet och på mig själv. Jag hade knappt hunnit läsa igenom alla artiklarna, och var klar med den sista tio minuter innan vi skulle börja. Tyckte först inte att jag hade så mycket att bidra med under gruppdiskussionen utan Malin (eller vad hon nu heter) från Luleå (gissar jag) hade ganska så ordentlig kontroll över diskussionen och vi andra la till saker som de kom. Väl tillbaka i klassrummet så fick jag en hel del sagt gällande både det ena och det andra, främst baserat på vad jag pluggat tidigare. Tog lite från Jihad vs McWorld till exempel, en bok som jag uppskattar såm mycket mer när jag inte behöver läsa den igen. Allting blir mycket tråkigare när man inte riktigt har tid att läsa, för jag tror på allvar att de här artiklarna hade varit trevligare om man bara haft mer tid. Är ganska nöjd med min insats som helhet, även om jag fastnade lite på ett ord.

Tog tåget direkt hem, och Anders J ringde och vi pratade en liten stund, det dödade åtminstone en liten stund. Han satt och väntade på att jobbet skulle börja och tänkte höra hur det gick med brödet, och det gick ju utmärkt tyckte jag själv. Sju limpor fick jag, varav sex stycken ligger i frysen. Sen så hände inte så mycket mer på tåget, förutom att jag träffade en tjej från klassen när hon skulle kliva av, Karola tror jag hon heter, är nästan helt säker.

Nu ska jag städa lite tror jag, bara plocka undan lite och kanske diska också. Tar resten imorgon. Jag har ju en så enorm lägenhet så jag måste dela upp det på två dagar, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0