Inför min utflykt

Såja, nu har jag betalat mina räkningar och packat min väska för helgens lilla utflykt till Karlshamn. Tyvärr hann jag inte tvätta innan jag kom iväg, eftersom det har varit en massa skola. Tredje dagen i rad jag åker till Malmö, vet inte om jag varit det tidigare den här terminen, så ofta alltså. Nu är den här veckan äntligen slut. Tentan inne och sedan två föreläsningar efter det. Nu ska jag slappa lite hemma hos Anders O, och bara ha det trevligt. Kommer nog att diska lite innan jag åker iväg, eftersom det är gött att komma hem utan att börja diska intorkad disk. Om knappa timmen går tåget, mycket tåg blir det. Redan suttit på det lite drygt två timmar och en kvart, men det fixar vi nog. Kommer att kännas som det går fort att bara åka trekvart, och sen så finns det lite annat att titta på utanför.

I morse när jag vaknade hade jag fortfarande kvar minnet av en dröm. Eftersom det fortfarande var en timme kvar att sova låg jag och funderade på den ett tag. Det var nästan som att skriva en bok, i huvudet. Tänkte på meningar som man kunde konstruera och hur man skulle beskriva saker och ting. Jag tror det börjar växa fram ett sug efter att skriva något annat än bara bloggar, som en novell eller kanske till och med en bok. Det hade varit trevligt faktiskt, det tycker jag verkligen!

Men nu diska och sen iväg till stationen, ciao!

Kommentarer
Postat av: Egoina

haha, ja precis!

2008-03-28 @ 17:54:34
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0