Kilt?

Diskuterade kläder med Josefine på messenger och kom på något vis in på ämnet kilt, som jag en gång i tiden var intreserd av att skaffa mig. Så blev det dock aldrig, men tanken fick mig att bli intresserad av hur lätt det är att få tag i, och hur mycket det kostar att köpa en sådan. Hittade snart något som kanske inte riktigt passar in i beskrivningen kilt, men som ändå har den stilen. Det är en hantverkskilt från blåkläder och ser ut som följer;



Jag tycker att den är ganska så fin. Såg någon som gick omkring med en sådan i somras och den verkar vara väldigt bekvän egentligen. Jag kan säga att jag blev lite avundsjuk, och den kostar faktiskt inte mer än 500 kronor. Men men, vad ska man med en hantverkskilt till egentligen?

Om man ska ha en riktig kilt så ska man nog i första hand söka sig till eBay, men det är aktuellt främst till sommaren skulle jag tro, om ens någonsin, hehe! Föredrar faktiskt att prova klder i verkligheten och inte köpa kläder på nätet där man inte riktigt vet om de passar.

Kommentarer
Postat av: jennie

Jag fattar fortfarande inte alla de här andersarna. är anders J vååår anders J som inte stor mysig sociolog? Läser han din blogg? läser han min blogg? varför hör han aaaldrig av sig, hörredu anders J om det är dig jag känner, du borde skicka lite kärlek till mig i min blogg för jag saknar dig ibland!

2008-03-05 @ 08:32:31
URL: http://salmiakatfolket.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0