Lönnebergaresa del 2

Andra dagen inleddes vid tiotiden. Jag hade vaknat och låg och läste en stund och funderade på möjligheten att gå ner och typ, göra något. Så jag gjorde det, duschade och såna saker och plockade fram lite frukost. Eftersom vi alla var uppe ganska så sent så skippade vi lunchen som egentligen var planerad att inmundigas i Hultsfred, för att vi ändå skulle dit. Precis innan avfärden så tog vi en promenad ner till sjön igen för att se hur isen såg ut, den som vi hade pillat på dagen innan. Vi blev nog lite besvikna när vi såg att mycket av det redan smält bort, men det var lite kvar ändå.


På den andra bilden håller Anders J i lite is,
och på den sista sitter Linda K och tar bilder på forsen.


Det var aningen ljusare än under gårdagskvällen, och jag lyckades faktiskt ta några bilder till. På vägen tillbaka så träffade vi på några får, varav ett var lite mer socialt än de andra. Linda K visste precis vilket får det var och klappade det. Jag rörde också vid det lite, men var ganska så upptagen med att försöka ta en bra bild. När vi kom tillbaka så gick vi förbi huset som fortfarande är under renovering, vi sov alltså inte i det utan i ett mindre som ligger precis bredvid. Solen tittade som tur var fram precis när jag skulle ta bilden och jag tyckte att det blev ganska fint. Huset är helt fantastiskt!


På den tredje bilden är det ladan som tillhör huset,
och på några blommor som hade haft orken att trycka sig upp ur marken

Efter vår lilla promenad åkte vi som sagt bort till Hultsfred där vi spelade lite bowling. Det var hur trevligt som helst, men jag tog tyvärr inte med mig kameran. Linda K tog däremot några bilder, som jag hoppas att hon kommer att skicka så att jag kan lägga upp här. Temat var lite sådär 50-talsaktigt kan man säga, och lokalen var mysig tycker jag. Dessutom gick det rätt så bra för mig (129, 120) även om det var långt ifrån några rekord. Tog en liten avstickare förbi Sibylla och åt korv eftersom jag var hungrig. De andra åt också, hihi. Sen tog vi n liten runda förbi mataffären där vi handlade mat till kvällen.

Det blev jag och Anders J som stod för matlagningen idag. Linda hade lite jobb att göra på sin tråkiga lilla laptop. Det blev lasagne! Jag har länge velat göra just det, men av någon anledning har det aldrig riktigt blivit av. Jag gjorde köttfärssåsen och Anders J gjorde ostsåsen, och det blev riktigt bra tyckte både jag och de andra. Direkt efter att vi ätit så blev det melodifestival, som var riktigt trevligt. Nordman och Sibel gick vidare, och det var väl inte helt hemskt när man tänker efter. Nordman växte under de två gångerna de spelade sin låt och Sibles var ju ändå ganska så bra. Saknar dock Caracola som jag tyckte var kul och Therese som var lita annorlunda med sin operaröst.

Det blev ett par filmer efter melodifestivalen också. Först så blev det The Secret, som är filmversionen av den boken som jag har läst, Hemligheten. Kände igen ganska så mycket, men det var några saker som jag glömt bort som man blev påmind om. Kommer nog att läsa den snart igen. Den andra filmen var Eternal Sunshine of the Spotless Mind, som är en riktigt trevlig film. Även den här gången blev det sent. Klockan var väl vid tretiden när alla gick och la sig, då hade vi legat och tittat lite på VH1 tills vi tröttnat. Riktigt mysigt att titta på tv och käka lite chips sådär. Bra avslutning på en riktigt trevlig dag helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: maria

Hmmmm de är nog faktiskt beställda på Ellos.se =)

2008-03-10 @ 20:35:15
URL: http://catwalkqueen.blogg.se
Postat av: Anders O

Trevligt hörrudu! :D

2008-03-10 @ 23:18:08
URL: http://whypoc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0