Lönnebergaresa del 3

Tredje och sista dagen (och delen dessutom) började för min del redan halv tio. Fick vänta på att de andra skulle vakna så under tiden läste, packade och duschade jag. Sedan började vi med frukosten. Det blev en jättetrevlig kycklingsallad med massor av saker i den. Isbergssallad, tomater, gurka, champinjoner, rödlök, gul paprika, salladskyckling och så hade vi ägg till det och några mackor. Jag brukar inte bli särskilt mätt av att äta enbart sallad, men det blev jag faktiskt den här gången. Sedan satt vi och småpratade en stund och försökte komma igång. Jag kan säga att vi inte riktigt kom igång med det så jättebra, men till slut så gick vi ut en stund. Vi hjälpte Linda med en hennes lilla traktor, det var en grej som skulle plockas av från den, en plog! Därefter blev det lite fika och lite mer diskussioner. Kanske inte den mest händelserika dagen, men det var riktigt avslappnande att inte göra särskilt mycket. Att bara sitta ner och prata och ha det mysigt är något som man borde göra oftare.

Vid tretiden så var det dags att åka hem, och de var väl lite tråkgt att åka iväg tyckte jag. Frågade inte om vägen eftersom vi trodde att vi skulle kunna köra den omvända vägen. Vi hade fel! Det blev en lite annorlunda väg, och vi tog lite hjälp av Anders Js bror Linus för att komma på rätt spår. Det var snällt av honom att vara så hjälpsam. Den första biten åkte vi via Pauliström, Nye och Korsberga innan vi till slut kom in på väg 23 som tog oss till Växjö. Väl där stannade vi för tankning och sedan så körde jag resten av vägen. Det blev var mörkt, så jag fick öva mig lite på mörkerkörning, och så regnade det en del till och från. Jobbigt var det, men till slut kom vi fram, och det var ganska så skönt faktiskt. Nästa gång ska vi se till att ha en kartbok med oss så att vi inte behöver bli så förvirrade, eller bara be om en vägbeskrivning som går åt andra hållet. Men det var en riktigt trevlig och mysig helg i Lönneberga, och jag ser fram emot nästa gång redan nu.

Kommentarer
Postat av: JB

Hej!

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1205216387_dagens_frga.html

Tack för din medverkan & Ha en bra dag!

Mvh

JB

2008-03-11 @ 08:51:15
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Postat av: Anders O

Hihi, ja, det gör väl det. :D

2008-03-11 @ 09:18:56
URL: http://whypoc.blogg.se
Postat av: Wysteriia

Men ungefär? Jäkla skitdag! ;P GRRRR!

Jag hoppas jag mår bättre imorgon, o att du också gör det!

kram

2008-03-11 @ 18:52:21
URL: http://Wysteriia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0