Matlagning

Idag har det varit en trevlig dag. Började dock lite jobbigt med att jag vaknade alldeles för tidigt och sedan låg och halvslumrade i cirka en och en halv timme innan jag bestämde mig för att stiga upp. Sen så blev det pluggande en stund och naturligtvis frukost. Hade bestämt att Anders J skulle komma förbi vid tolv så att vi skulle kunna sticka och träna. Satt och småpratade först en stund innan vi gjorde verklighet av planerna. Det gick bra att träna idag, eller nja, det var ordentligt jobbigt så vi hoppade över den sista grejen, den s.k. "Raketen". Efteråt så blev det en tur till storWillys där det inhandlades mat.

Så det blev så att jag och Anders J lagade mat tillsammans. Receptet hette kycklingfilé i mangosås, men vi använde inte filé utan tog en vanlig hel kyckling istället. Jag tog på migg uppgiften att plocka köttet av den, vilket inte var så hemskt lätt då den var rå. En lärorik upplevelse må jag såga. Det blev ganska så bra till slut, så här såg det ut;



Fast vi nöjde oss inte riktigt med bara det, utan en stund senare så gjorde vi en god smulpaj också. Åt den tillsammans med en riktigt smarrig glass som kom i 5-litersförpackning. I pajen så hade vi hallon och blåbär, vilket var väldigt gott. Så här såg den ut;



En väldigt trevlig dag var det totalt sett. Nu orkar jag inte säga så mycket mer, ska till skolan tidigt imorgon. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0