Ny serie (för mig)

Idag  fick jag träffa farsans bästa kompis, Bertil! De kom förbi på motorcykel och stannade utanför en liten stund för att säga hej och prata. Snackade faktiskt med Jimmy häromdagen om det där med motorcykel, och om det inte var någon annan också, minns jag inte, har nästan för mig det. Nåja, hjärnröta diagnostiserat! På tal om diagnoser så har jag till slut börjat titta på "House M.D.". Väldigt trevlig serie måste jag säga, även om två av doktorerna verkar vara absurt unga, det tar ju ändå ett antal år från det att utbildningen startar tills dess man är färdiglicenserad läkare. Kollar skådespelarlistan och det visar sig att båda skådespelarna var 25 år när avsnitten spelades in, eller skulle åtminstone fylla det. Det är ungt! Hursomhelst så är det kul att serien lyfter fram problematiken, bland annat, med att patienter kollar upp saker  på egen hand, ställer sina egna diagnoser och fattar sina egna beslut, trots att de inte är kvalificerade för det. I de två avsnitten har dessa saker dessutom lett till lösningen av de två väldigt besvärliga fall som Dr House har fått i uppgift att lösa. Nåja, med serien inne på slutspurten till tredje säsongen på TV4 så har man en del att ta igen, hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0