Tentan drar igång (så sakterliga)

Har inte riktigt kommit igång med tentan som jag önskat från första början. Gårdagen var ju ganska så meningslös när det kommer till pluggande. Var väldigt trött på eftermiddagen, och sen var det ju kväll, och då blir det som det blir, inget pluggande. Idag har jag förvisso börjat lite med arbetet, lagt upp en plan för vad jag tänkt skriva om (även om den planen är minst sagt skissartad) och så har jag lyckats skriva några rader. Nåja, det första steget är viktigt, så då ska man väl inte deppa ihop totalt? Faktum är att jag känner mig lite deppig, och jag har nog ingen anledning till det egentligen. Det är nånting som ligger och gnager som jag inte riktigt kan släppa taget om, och det är inget nytt i den mån att det aldrig har hänt förr. Det är något som ligger där ett tag och sedan försvinner, och då är det bra igen. Vad är det då? Jo, fullständigt ointressant för de flesta som läser den här bloggen, och för er som det skulle kunna vara intressant för så är det inget att oroa sig för. Det är en sån där fundersam period man hamnar i ibland, något helt naturligt förmodligen.

Men nu är det inte dags att sitta och gnälla om sånt. Hade tänkt åstadkomma aningen mer än bara inledning och skisser i tentaväg. Det är alldeles för lugnt och ostressat nu för att man ska jobba häcken av sig, men i den här takten så lär jag inte sakna det om ett par dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0