Jobbig natt

Det här är ett lite gnälligt inlägg, så om du vill slippa läsa sådant har du blivit varnad.

Jobbet inatt var en av de jobbigaste någonsin. Det var längesedan jag var så förbannad under tiden jag delade ut tidningar, men en stund igår var jag fullständigt rasande. Jag kände ungefär som jag skrev här för två månader sedan. Som tur är så har jag lugnat ner mig nu, och jag har inte längre en lika stark vilja att säga upp mig omedelbart.

Efter att ha väntat i nästan 40 minuter kom tidningarna ut, och jag förstod inte riktigt hur mycket tidningar det var i början. Det var ett helt berg av buntar, och jag stod bara och stirrade på det några sekunder. Liksom igår var Kb oerhört tjock, eftersom det idag var tre delar plus två stycken reklamblad. Tillsammans med detta skulle det delas ut reklam till alla som inte hade Kb. Jag fick inte ens plats med tillräckligt med tidningar och reklam i vagnen för att det skulle räcka tillräckligt långt (så att jag skulle kunna hämta fler utan att behöva springa jättelångt). Det som ytterligare gjorde jobbet till ett helvete var att all reklam skulle delas ut på en dag, man kunde alltså inte dela upp det, och så var det nära stormvindar. Det blåste så mycket att man knappt kunde lägga ifrån sig någonting utan att riskera att det blåste iväg.

Det hela gjorde att jag blev väldigt försenad. Sista tidningen delade jag ut kvart i sju!!! De senaste tvä nätterna har jag varit klar tjugo över fem, det är en ordentlig skillnad. Det är tur att jag inte får fortsätta på den här rundan, reklamen gör den alldeles för jobbig (om vi inte haft reklam hade det varit lugnt).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0