Mer jobb?

Nu blev jag lite satt på pottan, eller hur man nu uttrycker det. Fick nyss en förfrågan om att gå på mitt nuvarande vardagsdistrikt i en vecka till. Det skulle i så fall innebära sju dagar till som jag måste arbeta i rad, och 12/17 nu blir 12/24. Det är svårt att tacka nej till jobb, man tjänar ju ändå pengar på det, men samtidigt vill jag ju vara ledig så jag kan göra andra saker. Hade faktiskt planerat lite smått att ha en fest nästa vecka, men det funkar inte om jag ska jobba. Hade dessutom planerat att fixa en fika, och det kan man ju göra ändå förvisso. Sen så var det en annan liten tripp planerad dessutom, men det får bli en vecka senare istället.

I vilket fall som helst så sa jag inte nej, inte ja heller utan det blev ett kanske. Jag tror nog att det lutar mot ett ja i vilket fall som helst. En veckas lön är ändå en veckas lön. Jag ska ge det ett dygn, fundera på saken noga, och sen fatta det slutgiltiga beslutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0