Morgonvanor

Mina morgonvanor brukar gå till på ungefär det här sättet. Det börjar med att jag vaknar runt klockan 11-12 och då sätter jag direkt igång datorn. Går ut på internet och direkt till SR.se för att lyssna lite på radio. Det är P1-morgon som gäller för min del, och jag väljer ut de mest intressanta bitarna, samt morgonkrönikan från någon av Sveriges Radios utrikeskorrespondenter, idag var det Kjell Albin Abrahamsson rapporterande ifrån Gdansk i Polen. Ungefär samtidigt så sätter jag igång vattenkokaren för att göra en kopp te, vanligtvis helt vanligt svart Ceylon, eftersom jag har oerhört mycket av det sedan tidigare. Det blir naturligtvis en genomlyssning av nyheterna, vanligtvis 9-sändningen i P1, eftersom den är lagon lång. Efter en liten stund så blir det en stor tallrik med gröt, havregryn såklart, och sen så är jag redo att ta mig an välden ytterligare en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0