Podcast i natten

Jag kollade upp det där med Karlavagnen förresten. Det har sänts sedan sen 18e januari 1993, så jag måste ha varit 11-12 någonting. Lisa Syrén heter programledaren som var med från början, och hon är faktiskt det fortfarande. Nuförtiden har programmet hela fem stycken som leder det, en för varje veckodag (sänds ej lördag och söndag). Om det är någon kväll jag ska ligga och lyssna så är det en där hon är programledare, det passar sig ju bäst, eller hur?

Det har blivit mycket radio de senaste dagarna, kanske inte i form av en låda som tar emot radiovågor, utan en där man kan spara radio. Pod-radio har jag lyssnat på, som jag har hämtat från (hör och häpna) Sveriges Radio. Jag vet, jag är en rebell. Det är inte vilka program som helst, nej nej, det är samhällsprogram jag lyssnar på. Vissa har lite mer, och vissa har lite mindre humor. Saken är den att SR inte har med musik i sina program i Podcasten, vilket gör det mindre lönt att lägga ut program med mycket musik i (det skulle bli massor med avbrott i pratet där musiken skulle ha varit). Mina favoriter hittills är Lantz i P1/P4, Konflikt, Spanarna och Godmorgon världen (de senaste tre favoriter sedan tidigare också). Inatt lyssnade jag även på Kino (som av någon märklig anledning inte uttalas med sje-ljud, som Kina till exempel), Nordegren i P1, Korrespondenterna, På Minuten(som jag lyssnade mycket på för några år sedan) och Vetandets värld (som är intressant men ibland väldigt tråkigt).

Jag gör så att jag laddar ner de program jag vill lyssna på kvällen innan jag ska jobba, och sen tankar jag över det till min Mp3-spelare. Ibland så blir det lite plats över som jag fyller på med några låtar. Sen så är det bara till att ha lagom med batteri med sig och köra hårt bland trapphusen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0