Uppe med tuppen & boktankar

Vaknade klockan fem i morse, FEM!!! Sen kunde jag inte somna om, det suger en hel del. Låg och försökte ett tag men det gick inte, så jag steg upp och har käkat lite frukost. Hade tänkt sticka iväg till gymmet innan skolan, men nu börjar jag bli så sömnig att jag förmodligen kommer att hoppa över det. Kanske blir det så att man går och försöker sova lite till innan det är dags att göra sig redo dagens aktiviteter. Introduktion för den nya delkursen, så vi får se hur det blir med det framöver. Det hade varit trevligt med lite fika efteråt, fast vi får se hur det blir med det.

Eftersom jag blivit klar med min senaste bok i serien "Sagan om drakens återkomst" har jag börjat med en ny bok. Nja, det kanske inte är en helt ny bok för mig, jag har haft "Den oskyldige mannen" igång ett tag nu, hehe. Tycker att språket är det stelaste jag upplevt sedan "A farewell to arms" av Hemmingway, fast i den senare fanns det ändå en väldigt stark känsla. I Grishams bok är det bara stelt, och lite tråkigt, samtidigt som man blir arg eftersom det inte verkar finnas något som helst hopp för personerna i boken. Det är nog precis det som är meningen också. Vissa tycker säkert om det, jag tycker att det bara är obehagligt. Ska dock ge den en chans till, eller två, eller tre... jag vet faktiskt inte vilken chans i ordningen jag är inne på nu.

Nä, någon träning blir det inte idag, det har jag nu bestämt mig för!

Kommentarer
Postat av: Anders O

Lustigt att man upplever böcker så olika! Känner igen en del saker du säger men helheten upplevde jag som helt ok! Fast då har jag ju också läst hela boken. :P

2008-11-04 @ 14:05:16
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0