Dålig stil

Det finns en bibliotekarie på högskolebiblioteket som verkar vara en riktigt sur person. Det är en sån där byråkratgubbe, som aldrig verkat ha haft roligt någon gång under sitt liv, riktigt bitter liksom. När man frågar om hjälp så verkar han mer irriterad än något annat, som att personer som lånar böcker är något som stör. Skulle hämta en bok som jag reserverat på biblioteket idag, och jag visste att den fanns där eftersom en i klassen lämnat tillbaka den idag. Jag gick dit och sa att boken förmodligen fanns i inkastet, i den där lådan som står där. Bibliotekarien nästan snäste åt mig att jag inte alls kunde veta om boken fanns där eller inte, eftersom jag inte sett när den lades dit. Skulle jag sagt att den förmodligen fanns där om jag inte hade vetat, gissat liksom på att den kanske var där? Jag tycker man borde vara lite mer välartad när man jobbar med människor, och inte gå omkring med inställningen att alla är idioter. Nu stod boken visserligen på en hylla bakom bibliotekarien, men ändå, man borde vara lite mer tillmötesgående än så.

Kommentarer
Postat av: Anders O

Ge honom en kram!

2008-10-09 @ 23:18:49
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0