Hur många bor här?

När jag skulle gå iväg till jobbet inatt så upptackte jag att det stod ovanligt många cyklar utanför min trappuppgång. När jag kom hem så bemödade jag mig med att räkna allihopa, och det stor tolv stycken där. 12!!! I mitt trapphus är det 8 stycken små ettor, med kökspentry, inget riktigt kök. Jag har svårt att tänka mig att det bor två i hälften av alla lägenheterna, och än mindre att det bor fler än två i någon av lägenheterna. Det finns en viss misstanke ifrån min sida att det är cyklar här utanför som inte används av någon, som någon dumpat liksom, kanske när de flyttat. Saken är att det är ganska så trångt där nere, särskilt eftersom min tidningsvagn står där också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0