Succé

Var på seminarium igår. Sista tillfället tillsammans med Eduardo för den här delkursen, och säkert på ett tag dessutom. Vi hade fått i uppgift att läsa på om ett kapitel i boken, och sedan presentera det, samt leda en diskussion om ämnet. Jag vet inte om det blev särskilt mycket diskussion, men bra gick det. Hade förvisso bara läst igenom mitt kapitel två gånger, men dessa två gångerna hade jag gjort det mycket noga. dessutom så hade jag mycket hjälp från min förra termin, då jag läste Internationell Politisk Ekonomi som en delkurs i Malmö. Den terminen skrev jag en tenta som för övrigt gick bra! Det var alltså ganska så lätt att sätta sig in i ämnet den här gången, och med tanke på hur mycket ekonomisnack det varit på radio, i TV och tidningar så kändes det lätt. Min presentation gick över förväntan. Strukturerad och innehållsrik. I slutet tog Eduardo över lite, men då hade jag ändå hållit låda en bra stund, och när mitt kapitel var färdigbehandlat så hade det gått en timme och det var dags för paus. Fick beröm från flera i klassen efteråt också, vilket var mycket trevligt. Skönt att man kan få göra en sak riktigt bra, särskilt när den andra inte var särskilt lyckad. Jag talar naturligtvis om det paper som jag skickade in till läraren igår. Jag är inte alls nöjd med den, men vi får se hur det går helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0