Cykeln

Har varit och kollat hur mycket det skulle kosta att reparera cykeln, och det var mer än vad jag var beredd att betala. Istället sålde jag den för 150 kr till en cykelhandlare i stan. Lite trist på sätt och vis, men det kanske var bäst så. Nu ska jag satsa på en ny cykel istället. Anders J tipsade om att det fanns billiga ute på Rusta, så jag knallade dit, men när jag frågade så var alla cyklarna sålda, och de skulle inte få tillbaka några nya förrän i vår. I vår? Herregud, hur kan man driva en verksamhet när man inte beställer in nytt av sånt man bevisligen kan sälja? I ren besvikelse så bestämde jag mig för att aldrig besöka en Rustabutik igen! Påminde mycket om Överskottsbolaget, fast det var mindre... Nä, det blir kanske en Biltemacykel för min del, mest för att jag inte ska behöva bry mig om att vara försiktig med det. I framtiden kommer jag nog att använda en ny cykel till att dela ut tidningar med, och att köpa en cykel för flera tusen känns lite mindre kul då.

Inatt var det reklam som jag nämnde igår, och jag delade ut allt. Tog trekvart längre tid än vanligt, men nu är det gjort. I ett höghus tappade jag faktiskt bort var jag befann mig någonstans. Saken var att jag hade sprungit neråt en trappa för mycket och var en våning lägre än vad jag trodde, fast det tog nog nästan en halv minut innan jag kom på rätt köl igen. Sen så hade jag en Kb för lite, så jag fick testa att anmäla det via sms på mobiltelefonen. Jag tror det var någon som snodde en tidning, och sen hjälpte det ju inte att jag gav bort budexet till min farbror, det var därför det blev en för lite. Nog om det där tråkiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0