Min dag

Idag fick jag ett brev från Danmark. Det var såklart biljetterna som jag beställde häromdagen. Tänk så praktiskt att man kan få de skickade till sig, även om man är utomlands. Senast jag beställde från Ticnet.se var jag tvungen att åka hela vägen till Lund bara för att hämta biljetterna. Den trettionde juni kommer jag och Anders O vara på plats på Parken i Köpenhamn för att se Depeche Mode, snacka om att det kommer vara kul. Det skumma är att det är åtta och en halv månad kvar tills dess, ungefär lika lång tid som jag väntade på Iron Maiden. I april kommer skivan, ungefär ett halvår bort, det är galet.

Annars så har jag varit i skolan och på allvar börjat skriva på det paper vi ska lämna in på måndag. Kom nästan upp i en fjärdedel av det minimum vi måste skriva, men om jag varit något mer produktiv hade jag säkert skrivit halva. Satt där i tre timmar och fick inte alls så mycket gjort som jag skulle önska. Blev lite störd av en grupp som höll på med ett arbete vid datorerna bakom mig också. Sen så är det ju en sak att sitta hemma i lugn och ro med böckerna, och en helt annan sak att behöva sitta i skolan. Måste låna referenslitteraturen eftersom jag inte har egna exemplar av böckerna.

Avslutar med lite om jobbet. Jag har under mer än en vecka fått exakt så många Kristianstadsbladet som rundan räcker till, eller snarare så har de räckt precis. Egentligen så ska det vara en över. I måndags ringde jag nattchefen och meddelade detta, han svarade med att skicka en ny lista. Trots detta så fick jag inga fler tidningar över. Ringde igen tidigt i morse till nattchefen, och det hela slutade med att han trodde att jag fick tillräckligt många tidningar, men att jag delar ut fel någonstans. Inatt så ska jag räkna tidningarna, Kristianstadsbladet då, varenda en. Ska komma till botten med detta mysterium, om det så ska tråka ut mig som sjutton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0