Behövde helgen

Kunde verkligen inte ha behövt den här helgen mer! Snacka om att det var skönt att få sova ut ordentligt, det blev lite drygt nio timmar, även om jag vaknade till vid ett par tillfällen. Fast sömnen var kanske inte det allra viktigaste, det var att kunna slappna av och göra något trevligt igår kväll. Anders J kom över och vi käkade mat och kollade på film. Visst, en halv pizza var och paj är kanske inte så speciellt, men det var sällskapet som gjorde det. Att vi såg The Bourne Identity ytterligare en gång gör inget heller, helt klart en favoritfilm, för oss båda. Ser fram emot att se de båda andra igen, definitivt.

Har börjat ta tag i litteraturen till utredarkursen, det har hamnat lite efter tack vare att jag läst två kurser. Har väl egentligen bestämt mig för att jag inte ska fortsätta på den andra kursen, den i Malmö nu. Det är helt enkelt dags att ta beslut, och inte vela runt som jag gjort de senaste veckorna. Visst, den kursen som jag lämnar är riktigt intressant, men det tar en massa tid ifrån den andra. Inte bara tid dock, energi också. Nu är det fokus som gäller, fokus framåt.

En vecka kvar att jobba på min runda, och sedan lite drygt en vecka ledigt. Ska försöka komma iväg i samband med det, med ett tåg kanske! Man behöver komma bort ibland, särskilt när man har känt sig låst vid en plats, elelr en situation, som jag har gjort ett tag nu. Kanske har jag snarare varit låst vid ett visst sinnestillstånd, ett negativt sådant. Jag har sett det, men inte gjort något åt det. Nu håller det på att hända saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0