En satans natt

Vaknade vid tolvtiden natten till idag av en serie smällar. I min nyvakna nattyra trodde jag först att det handlade om skjutvapen, men jag kom snart underfund om att det var raketer som smällde av en liten bit härifrån, jag tror att det var Sommarlust faktiskt, och det är ju inte helt omöjligt.

Resten av natten var ett rent helvete! Vaknade tjugo över två och stack bort till rundan för att börja jobba. Såg inga tidningar och satte mig därmed för att vänta. Efter en halvtimme så upptäcker jag att tidningarna varit där hela tiden, och blir rejält förbannad på mig själv. Omsätter denna energi i tidningsutdelande! Fast en sak som nästan var värre än det var att det regnade hela jävla natten, vilket gjorde att jag ganska så fort efter att jag blivit klar med trapphusen var ganska så genomblöt. Frös dock inte, som tur var, utan svettades trots att jag redan var blöt. Ingen bra kombination om man har glasögon, imma på insidan och regn på utsidan, vilket gjorde så att jag inte såg ett smack, nästan. Ovanpå detta så kunde jag inte använda cykeln, eftersom stödet inte ville stödja cykeln, gick hela rundan med väskan, något irriterande.

När jag väl kom hem så tänkte jag sova, men icke. Jag har i princip legat och varit vaken i sängen hela förmiddagen. Det kanske var en och annan stund med sömn, mellan 15-30 minuter sammanlagt, max! Jag undrar om jag kommer att fixa att hålla mig vaken på bion ikväll, hoppas det i alla fall! Idag kommer nämligen Anders O för att hälsa på, laga lite mat innan vi sticker iväg för att se filmen. Vilken film ska vi se då? Jo, det blir The Dark Knight, den senaste Batmanfilmen. ser fram emot det mycket.

Nu ska jag nog trycka i mig något att äta, om jag inte ska svälta ihjäl innan vi hunnit laga mat, om fem timmar eller nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0