Katten

Det har under en tid smugit omkring en katt i närheten av mitt hem. Det är en sån där gul/orange katt, och den fångade min uppmärksamhet förra veckan när den kom fram och ville bli klappad, alternativt insläppt i mitt trapphus. Jag klappade inte katten, och släppte heller inte in den. Tyckte den verkade ganska så smal och utmärglad, det var därför jag inte rörde vid den. Vem vet vilka parasiter som kan gömma sig på den lilla kroppen. När jag igår kom hem från Karlshamn så betedde den sig ganska så märkligt. Det var kanske inte vad den gjorde som var märkligt, utan vad den inte gjorde. Den låg i gräset utanför porten, mitt ute i det öppna, märkligt för en katt då det inte var speciellt varmt och gräset var fuktigt. Senare så såg jag den ströva omkring utanför, till synes planlöst, och när jag såg den sist hade den kurat ihop sig i en liten lucka i den häck som står på andra sidan gatan. Utifrån min erfarenhet (och jag är långt ifrån en expert) så är detta beteende inte vanligt hos en frisk katt. Tyckte synd om den, och funderade en kort stund på att mata den, men eftersom jag inte är säker på om katter äter broccoli så blev det inget av det.

Jag undrar var den kommer ifrån, och varför den hänger häromkring, där jag bor.

Kommentarer
Postat av: Anders O

1. Jag åt också broccoli ikväll!

2. Den har säkert skabb! Inte mata, döda!

2008-09-30 @ 18:56:23
URL: http://whypoc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0